1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.
  2. Arkadaslar sitemizde konu güncellemeleri yapildigindan herhangi karisiklik olmamasi acisindan lütfen güncelleme yapilan konulara yorum gecmeyiniz. Aksi takdirde yorumlariniz silinecektir. Saygilarimla ELFIDA
    Uyarıyı kapat

Bir işletme nasıl daha verimli olur (8. Bölüm)

PARGALI 9 Ağustos 2018

  1. PARGALI

    PARGALI Administratör Site Yetkilisi

    Katılım:
    30 Eylül 2014
    Konular:
    2,710
    Mesaj:
    31,694
    Alınan Beğeniler:
    2,690
    2-KİMSENİN YÜZÜNE SÖYLEYEMEYECEĞİNİZ SEYLERİ ARKASINDAN SÖYLEMEYİN: İnsanları kötüleyerek değil, överek ve yücelterek destek bulabilirsiniz. Eğer birisi hakkında olumsuz bir düşünceniz ya da eleştiriniz varsa, bunu onun yüzüne söyleyecek kadar cesur ve medeni olun. ‘Sen kalıbı’ ile cevap verin.

    3-YALAN SÖYLEMEYİN: Doğruyu söyleyemiyorsanız susun. Uzun vadeli başarılar doğruluk ve dürüstlük üzerine kurulmuştur.

    4-AÇIK OLUN: Başka insanlarla ilişki kurmak amacıyla iletişime geçtiğinizde, kalbinizi açın ve kendiniz olun. Ne kadar saklamaya çalışsanız, insanlar eninde sonunda kusurlarınızı fark edecektir. İnsanlara karşı açık olup, zayıf yönlerinizi kabul ederseniz, insanlar içtenliğinizi ve dürüstlüğünüzü takdir edecektir. Böylece sizinle daha rahat ilişki kuracaklardır.

    6-SEVİMLİ, CANA YAKIN VE SAMİMİ OLUN.

    “İNSAN SEVMEDİĞİNDEN İSTİFADE EDEMEZ.” F.G.

    “Sevilmek için , sevimli olunuz.’’

    P. NASON

    “Bir insan güler yüzlü ve sevimli ise ve halkın sempatisini kazanacak kadar akıllı ise herhalde sürekli bir başarı ondan yana olacaktır.’’

    H . N . CASSON

    Onlara ilgi gösterin, onlarla bağ kurun. Personeliniz kim olursa olsun, kendisini sevdiğinizi ve güvendiğinizi hissettirin. Bu sizin değerinizi arttıracaktır. Personeliniz de size güven duyacaktır. Bağ kurmadan önce insanları harekete geçirmeye kalkmak güvensizliğe, direnişe ve ilişkilerin gerginleşmesine neden olabilir.

    Herkes başarılı ve mutlu olmak ve önlerinde giden insanlardan bir şeyler öğrenmek ister. Ama insanlarla kişisel bağ kurana kadar hayatlarında belirgin bir etki bırakamazsınız. Sadece bundan sonra onları bir yolculuğa çıkarabilir ve gerçek bir farklılık oluştura bilirsiniz.

    Eğer karşınızdaki kişinin kalbini kazanmak istiyorsanız, her şeyden önce ona , sevimli , cana yakın ve samimi bir dost olduğunuzu göstermelisiniz. Ancak böylece onun yakınlığı ve güvenini kazanabilirsiniz.

    7-PERSONELİNİZİ SEVİN:

    “İNSANLARI SEVİP, SEVDİĞİNİ DE HİSSETTİRME AKLIN YARISIDIR.” F.G.

    “İNSANLARIN GÖNÜLLERİNİ FETHETMEMEK İÇİN EN KESTİRME YOL, SEVGİ YOLUDUR. VE SEVGİ YOLU PEYGAMBERLER YOLUDUR. BU YOLDA YÜRÜYENLERİN YÜZLERİNE KAPILAR KAPANMAZ! ES KAZARA BİRİ KAPANSA BİLE ONUN YERİNE YÜZLERCESİ BİNLERCESİ AÇILIR. BİR KERE DE SEVGİ YOLUYLA GÖNÜLLERE GİRİLDİ Mİ, ARTIK HALLEDİLMEDİK HİÇBİR MESELE KALMAZ.” F.G.

    Sevgi olmadan bağ, gelecek ve ortak başarı olmaz. Takım olarak oynayacaksanız, birbirinizi sevmelisiniz.

    Yanınızdaki insanlara sevgi ve ilgi göstermek için zaman ayırın. Onların sizin için ne anlam ifade ettiklerini dile getirin. Sırtlarını sıvazlayın ve uygun allarda onlara sarılın. Asla onlar için hissettiklerinizi bildiklerini sanmayın, bunu onlara tekrar-tekrar söyleyin. Birine sık-sık onu sevdiğinizi söylemenin hiçbir zararı yoktur.

    8-ONLARA KARŞI SAYGILI OLUN:

    “SENİ MEMNUN EDCEK ŞEYLERİN, ALEMİDE MEMNUN EDECEĞİNİ UNUTMA!” F.G.

    “SENİN HALKTAN BEKLEDİĞİN MUAMELE, HALKIN DA BEKLEDİĞİ MUAMELEDİR.” F.G.

    Başkalarının size saygı göstermesini istiyorsanız, onlara saygı göstermelisiniz. Bir çok değişik bölgede çalışma fırsatınız olduysa ve iki insan (size saygı gösterenler ve göstermeyenler) tipiyle de çalışıysanız, saygının ne kadar edici bir etken olduğunu görmüşsünüzdür. Size iyi davranan insanlardan ne kadar kolay etkilendiğinizi kendi deneyimlerinizle bilirsiniz.

    KURAL: Karşındaki kişinin göstermesini istediğin tutum ve davranışları kendin takın.

    Başka insanlarla temaslarımızda, kendi tutumlarımızın anların davranışlarıyla bize yansıdığını görürüz. Bir ayna karşısında durur gibi. Gülümsediğinizde aynadaki adamda gülümser. Sert baktığınızda aynadaki adam da dik bakar. Bağırdığınızda aynadaki adam da bağırarak yanıtlar.

    “ Saygı görmek için saygılı davranın.”

    Sang H. KİM

    9-PERSONELİNİZİN PROBLEMLERİNDE ONLARA YARDIMCI OLUN.

    Bütün imkanlarınızı kullanarak personelinizin her türlü problemlerini çözmeye ve

    onlara yardımcı olmaya çalışın. Yapacak gücünüz yoksa da yapmak istediğinizi açıklayın. İyi, güzel, faydalı bir şeyler yapmak istediğiniz halde buna zamanınız, kadronuz, paranız, programınız yetmeyebilir, benzeri başka engeller olabilir. Böyle bir durumda bu istediğinizi içinizde saklamayın. Açıklayın. İyi bir şey istediğinizi, niyetinizi bilsinler. Böylelikle hem destek bulursunuz, hem daha rahat bir ortam için yumuşaklık sağlarsınız.

    Herkesin fark etmenizi beklediği bir sıkıntı yada problemi fark ettiğiniz anda bunu da saklamayın. Sıkıntıyı bildiğinizi, problemin farkında olduğunuzu açıklayın. Çözüme ne gibi şartların engel olduğunu anlatın. Sıkıntının farkında olmayan duyarsız yönetici tipi, sıkıntıyı aşamamanın gerginliğini taşıyan yönetici tipinden daha olumsuzdur ve yönetimde daha etkisizdir.

    Personelinizin hak ve çıkarlarını her yerde ve her zaman koruyun ve savunun. Böylece sevgi, saygı ve güvenlerini kazanırsınız.

    10-PERSONELİNİZİN ARASINDA AYRIM YAPMAYIN.

    “ADALET, HER YERDE GEÇERLİ OLAN SERMAYEDİR.” F.G.

    “EĞER İNSANLARIN SİZİ KABUL ETMELERİNİ İSTİYORSANIZ, ONLAR ARASINDA BİR AYRIMCILIK YAPMAYIP, HEPSİNİBİRDEN KUCAKLAMANIZ GEREKİR."” F.G.

    “İNSANLARA EŞİT ŞEKİLDE YAKLAŞILMALI.” F.G.

    Tarafsız, adil ve objektif olun. Teşkilatınızın imkanlarını, hak ve menfaatlerini personeliniz arasında eşit dağıtın.

    11-HATA YAPARSANIZ ÖZÜR DİLEYİN.

    “İNSANIN KENDİSİNİ YANLIŞSIZ GÖRMESİ EN BÜYÜK YANLIŞTIR. SONRA DİĞER YANLIŞLIKLAR ONUN ETRAFINI SARAR VE O İNSANIN KENDİSİ ADETA YANLIŞ OLUR.” F.G.

    “SIK-SIK HATALARA DÜŞMEMEK, DOLAYISIYLA İTİBARINI ZEDELEMEMEK İÇİN ÇOK DÜŞÜN, AZ KONUŞ VE BAŞKALARINI DİNLEMEYİ İHMAL ETME.” F.G.

    Dikkatli davranıp aynı hatayı bir daha yapmamaya çalışın. Kesinlikle kendi hatalarınızı başkalarına yüklemeyin yoksa personelin saygısını ve itimadını kaybedersiniz.

    Ayrıca başkası tarafından aleyhinize söylenecek her şeyi kendiniz söyleyiniz ve başkalarına fırsat vermeden bunları ortaya dökünüz. Derhal vaziyetin değiştiğini görürsünüz. Böyle yapmakla karşınızdakinin size karşı açtığı yelkenleri şişiren bütün rüzgarı çekmiş olursunuz.

    “NEYİ, KİME, NE ZAMAN VE NEREDE DANIŞACAĞINI BİLMELİ, HER İŞİ EHLİNE SORMALI VE VERMELİDİR.” F.G.

    Yönetim hataları genellikle karar hatalarından kaynaklanır. Karar hataları da, karar verilen konularda eksil bilgi, yanlış değerlendirme, alternatifleri göz önünde bulundurmamadan kaynaklanır. Tek başına karar veren kişi olmak yerine, karar verme sürecinin bir parçası olma becerisini gösterin. Her seviyedeki çalışanınızla istişare etmeli onların görüşlerini de almalısınız. Bu sayede herkesin desteğini arkanıza almış olursunuz.



    “Başkalarının gayretlerini, bilgilerini, tecrübelerini, fikirlerini ; kendi gayret, bilgi, tecrübe ve fikirlerimize katma faaliyeti olan danışma, yakın dostlarımızdan biri olarak yanımızdan hiç ayrılmamalıdır. “



    12-YETKİNİZİ DEVREDİN

    Yetki aktaran bir insan olduğunuzda, insanlarla beraber ve onlar aracılığıyla çalışır, ama aslında daha fazlasını yaparız. Başkalarına kendi kişisel ve mesleki gelişmelerinde en yüksek düzeye ulaşma olanağı sağlamış oluruz . Kısaca yetkilendirmek etkimizi başkalarına yaymaktır. İnsanların potansiyelini görmek, kaynaklarımızı onlarla paylaşmak ve tamamen onlara güvendiğimizi göstermektir.



    PERSONELİ TANIYIN:

    İnsanları anlama becerisi, insanın sahip olabileceği en büyük değerlerden biridir. Bu sadece iş alanında değil, hayatın her alanında olumlu etki oluşturabilmek için gereklidir. İnsanları anlamak onlarla konuşma ve anlaşma becerisini etkileyecektir. İdeal yönetici bir iletişim ustasıdır. İletişim hataları yönetici için, yönetim hatalarıdır.

    Yönetici için söylenecek en kötü şey ; personelin söyleyeceği şu sözdür: “Galiba beni anlamadı”. İnsanları anlamazsanız, onlarla birlikte çalışamazsınız. Birlikte çalışmanın olmadığı yerlerde de başarının varlığından söz etmek mümkün değildir.

    Personelinizin ilgi alanlarını, alışkanlıklarını, yetiştiği ortamı öğrenin ve ona göre davranın.

    Personelinizi değerlendirirken, tutum ve davranışlarının gerçek nedenlerini öğrenin ve ona göre değerlendirin.

    “İNSANLIĞA VERİLEN HİZMETİN SELAMETİ İÇİN İNSANLAR İYİ TANINMALI VE SONRA İSTİHTAM EDİLMELİDİR. F.G.

    “HER SARI ALTIN, HER PARLAYAN IŞIK, HER AKAN SU DEĞİLDİR...” F.G.

    Personeliniz arısında bir iş bölümü yapmalı, herkesi bilgi ve becerisine uygun işte çalıştırmalıdır. Bunun için de, yönetici astlarını iyi tanımalı, onları bilgili ve yetenekli oldukları alanlarda istihdam etmelidir.

    “Başarı herkese kaldıra bileceği ağırlığı kaldırtmaktır.”



    OTORİTENİZİ YAPICI HALE GETİRİN(TEHDİT ETMEYİN).

    “İNSANLARA HİZMET İÇİN İDARECİ OLUNMALI YOKSA İNSANLARA HÜKMETMEK İÇİN İDARECİ OLUNMAZ.” F.G.

    Otoritenizi hiçbir zaman güç gösterisine dönüştürmeyin. Yönetici tehdit etmez, karar verir ve uygular. Tehdit asla bir yönetim metodu değildir. Eğer elle tutulur gözle görülür, doğrulanmış tespitleriniz varsa tedbirlerini belirleyin, karar verin ve net bir şekilde uygulamaya koyun. Yolunda gitmeyen işler ve bunlara sebep olanlar hakkında iyi hazırlanmış ve otomatik olarak devreye girecek mekanizmalar bulunmalıdır. Elektrik kesintilerine karşı nasıl jeneratörünüz hazırsa ve hemen devreye giriyorsa iş akışındaki her hangi bir kesinti karşısında da “jeneratörleriniz” hazır olmalıdır.

    Otoritesini düzenlemekten çok azarlamak için kullanan bir yönetici otoriteyi güç gösterisine dönüştürmüş olur. Güç gösterisine dönüşmüş bir otoritenin düzenleme gücü kalmaz. Otorite arttıkça, daha temkinli, daha yumuşak, daha anlayışlı kullanılmalıdır.

    UNUTMAYIN; PERSONELİNİZİ ELDE EDERSENİZ, SİZ DE BAŞARIYI ELDE EDERSİNİZ. YÖNETİMDE BAŞARININ SIRRI ÖNCE İNSANI ELDE ETMEKTİR.


    SIK-SIK PERSONEL DEĞİŞİMİ VERİMİ DÜŞÜRÜR:

    1* Çocuk açısından

    2* Veli açısından

    3* Öğretmenler açısından


    NASIL ÖDÜLLENDİRECEĞİNİZİ İYİ BİLİN:

    Yöneticiler, işinde ve görevinde üstün başarılı ve verimli personeli ödüllendirmeli, ödüllendirme yöntemiyle veremliliği artırmalı, cezayı zorunlu hallerde uygulamalıdır.

    “CEZALANDIRMAYA MUKTADİR OLDUĞUN ZAMAN AFFET Kİ, AFFIN BİR DEĞERİ OLSUN.” F.G.

    “MUKAFATLANDIRMADA ACELE ETMEK, CEZALANDIRMADA TEENNİDE BULUNMAK ASFİYA AHLAKIDIR.” F.G.

    Yöneticiler gerektiğinde personelini idare etmeyi de bilmelidir. Bilerek ve bilmeyerek hatalar olabilir. Hataların ısrarında cezalandırmalı. Çünkü suç önemliyse ceza verilmezse yöneticinin otoritesi sarsılır.

    “HER HANGİ BİR MÜESSESENİN BAŞINDAKİ İDARECİ MUTLAKA DİSİPLİNLİ OLMALIDIR. DİSİPLİN TEVAZUYA MANİ DEĞİLDİR. BUNA LİTARATÜRÜMÜZDE CİDDİYET DENİR.

    İDARECİ İDARE ETTİĞİ MÜESSESE İLE İLGİLİ PRENSİPLERİ TAVİZSİZ UYGULAMALIDIR. ANCAK GÖRDÜĞÜ AKSAKLIKLARI GİDERMEDE HEM YOL GÖSTERMELİ HEM DE BİZZAT AKTİF OLARAK MÜBAŞERETTE BULUNMALIDIR. AYRICA EMRİ ALTINDAKİLERE ŞEFKATLİ, MÜRÜVVETLİ DAVRANMALI VE ONLARIN DERTLERİYLE YAKINDAN İLGİLENMEYİ ASLA İHMAL ETMEMELİDİR. BU DAVRANIŞ İDARE EDİLENLERİ İDARECİYE KARŞI SAYGILI DAVRANMAYA SEVKEDER BÖYLECE PRENSİPLERİ TATBİK DAHA DA KOLAYLAŞIR. YOKSA TEVAZU OLSUN DİYE İŞİ LAUBALİLİĞE GÖTÜRMEK HİÇ KİMSEYE FAYDA VERMEZ VE İDAREDE CİDDİ BİR BOŞLUK BAŞ GÖSTERİR. F.G.

    Yönetimde disiplinsizlik, disiplin ve ceza yöntemleriyle giderilemez. Ancak disiplinsizlik nedenlerinin çözümlenmesiyle önlenebilir. Disiplinsizlik, daha çok yöneticinin yanlış ve hatalı yönetiminin bir neticesidir.

    ( Adaletsizlik, haksızlık, taraflılık )

    Disiplinsizlik olunca yöneticiler kontrolü artırır. Kontrol baskı demektir. Baskı tepki yaratır. Tepki de disiplinsizliği arttırır.

    Yöneticiler ceza vermede cimri, ödüllendirmede cömert olmalıdır. Ayrıca ödül hak eden bir davranış varsa illa netice beklemeye gerek yoktur. İyi ve güzel davranışlar ödüllendirilirse netice zaten kendiliğinden gelecektir. Ödül personeli özendirir ve sevindirir ama ceza personeli yönetici aleyhinde birleştirir ve tepkiyi geliştirir.

    Gereksiz ödül dağıtımı ödülün değerini düşüreceği için ödüle ulaşma çabaları

    azalacak, önemli bir motivasyon kaynağı söndürülmüş olacaktır. Hak etmeyenlere ödül verilmesi, önceden aynı ödülü alanların incinmesine, ödüllerin değerini kaybetmesine, moral bozukluğuna sebep olur.

    Ödülü yalnızca maddi boyutlu düşünmeyin; Yoğun bir şekilde, her türlü sıkıntıları göğüsleyerek, fiziksel ve ruhsal engellere rağmen bütün gücüyle çalışan birisine candan tebessümünüz, yollayacağınız bir bardak çay büyük bir ödül değeri taşıyacaktır. Çünkü bu hareketin ““yaptıklarının farkındayım” masajı çok kuvvetlidir. Çalışmamızın farkında olunmasından hangimiz hoşlanmayız.


    ETKİLİ OLMAK İÇİN, TÜM İŞLERİNİZİ VE GÖRÜŞMELERİNİZİ KENDİ MAKAM ODANIZDA YÜRÜTÜN. PERSONELİNİZİN ODASINDA ONLARA EMİR VERMEKTEN KAÇININ ORADA SADECE MİSAFİR OLUN.


    GÖRÜŞMELERDE VE KONUŞMALARDA, ETKİLEMEK VE HÜKMETMEK İSTEDİĞİNİZ KİŞİLERE YAKLAŞIN. ONLARI HAKİMİYET ALANINIZA ALIN. UNUTMAYIN, YAKIN MESAFE DAİMA ETKİLEYİCİDİR.
     
  2. ELFIDA

    ELFIDA Administratör Site Yetkilisi

    Katılım:
    24 Mart 2013
    Konular:
    5,264
    Mesaj:
    105,153
    Alınan Beğeniler:
    4,945
    |͇̿C͇̿¤̿ ͇̿| emeklerine yüregine sağlık Ahmet her zamanki gibi harika bir konu sunmussun bizlere paylaşım adına teşekkürler...
     
  3. Sabri Şirin

    Sabri Şirin Forum Gözdeci

    Katılım:
    18 Ağustos 2014
    Konular:
    4,775
    Mesaj:
    48,352
    Alınan Beğeniler:
    3,074
    Emeğinize sağlık Pargalı, paylaşım için teşekkür ederiz..
     
  4. GüL.*

    GüL.* Administratör Site Yetkilisi

    Katılım:
    5 Eylül 2015
    Konular:
    5,897
    Mesaj:
    57,198
    Alınan Beğeniler:
    5,901
    Ahmet bey emeginize saglik paylasim icin tesekkür ederim...
     
  5. CaNSu_

    CaNSu_ Administratör Site Yetkilisi

    Katılım:
    30 Ağustos 2015
    Konular:
    9,283
    Mesaj:
    77,052
    Alınan Beğeniler:
    7,835
    Emeğine sağlık ahmet paylaşım için teşekkür ederiz..
     

Bu Sayfayı Paylaş